Vítajte na Craftuj.sk
Vítajte na Craftuj.cz
Dúfame že sa tu budete cítíť dobre.
Nachádza sa tu veľa tipov,trikov a rád ktoré si vďaka nám môžete vzájomne vymienať.
Čo to vlastne MINECRAFT je:
Minecraft je tzv. sandboxová hra v jazyku Java. Vydal ju 17. mája 2009 Markus "Notch" Persson, ktorý ju vyvíjal so svojou firmou Mojang.
Módy hry
V hre Minecraft sú v súčasnosti tri herné módy:
- Survival
- Creative
- Hardcore
- Adventure
[upraviť]Survival
Podstatou tohoto módu je prežitie v hre počas noci (kedy sa objavujú protivníci). Hráči môžu búrať a znova pokladať kocky v 3D svete a pomocou nich si budovať svoju obranu. Tento mód má ešte tri rôzne formy:
- Survive (hráč má za úlohu prežiť noc, ako to vyplýva zo slova survival = prežitie)
- Sandbox (hra nemá cieľ, hráč si môže robiť čo chce)
- First Person (hráč je v pozícii hlavnej postavy)
Od vydania hry jej autori stále vylepšujú. Beta verzia vyšla 20. decembra 2010. Hra sa tiež objavila na Android markete. Plná verzia na PC vyšla 18. novembra 2011 na podujatí MineCon v Las Vegas.
Hráč má „ukazovateľ života“, ktorý zobrazuje počet jeho životov. Životy môže stratiť pádom z veľkej výšky, ak mu ublížia príšery alebo ak zhorí v láve či v ohni.
Od verzie Beta 1.8 sa objavil aj „ukazovateľ hladu“. Hráč si ho môže doplniť požitím rôznych druhov potravín, ktoré sa dajú získať v hre. V móde survival si hráč musí niektoré predmety vyrábať a trvá mu istý čas než rozbije kocky. Ak hráč zomrie, môže sa znovu oživiť a hru začať v tom istom svete; nájde aj veci, ktoré predtým než zomrel postavil, tiež môže nájsť predmety, ktoré v okamihu smrti mal pri sebe.
[upraviť]Creative
Podstatou tohto módu je budovanie. V Creative môže hráč lietať, je nesmrteľný a má nekonečné množstvo všetkých predmetov, takže ich nemusí vyrábať. Mód mal premiéru vo verzií Beta 1.8.1
[upraviť]Hardcore
V Hardcore má hráč len jeden život; ak zomrie, tak príde o save a viac už si danú mapu nezahrá. Existuje to iba v Singleplayeri. Hardcore bol predstavený v 1.0.0
[upraviť]Dimenzie
V hre sú tri dimenzie: Overworld, Nether a The End (Ender world). Ďalšie je možné pridať úpravou (tzv. moddingom) Minecraftu rôznymi modmi, napr. Aether mod.
[upraviť]Overworld
Overworld (Okolitý svet) je základná dimenzia, v ktorej sa na začiatku hráč objaví. Existuje od vydania prvého Minecraftu. Na výšku má 128 (verzia 1.2.3 ma konventor Anvil čiže výška je 256), na šírku a nekonečnú dĺžku. Pred verziou 1.8.1 to bolo okolo 12 000 000 blokov (ohraničený je tzv. Far Lands). Spodná časť mapy je ohraničená „podložím“ (ktoré je nezničiteľné, s výnimkou creative módu a niektorých modov, napr. WorldEdit). Vyskytujú sa tu takmer všetky stvorenia. Je prevažne zložený z kameňa, hliny, štrku, piesku, vody a rúd. Generujú sa tu štruktúry ako podzemné bludiská a kobky (Dungeony), opustené bane, ruiny, rieky, NPC dedinky a údolia. Delia sa na biómy, napr. močiare, tundru, step, daždivé lesy a iné. V tomto svete sa dajú pestovať rôzne plodiny (obilie, melóny, tekvice a iné).
Nether (Peklo)
Nether bol pridaný vo verzií Alpha 1.2.0 (Halloween Update) a podstatne vylepšený v Beta 1.9 (Nether Update). Boli pridané pevnosti (Nether fortress) kde sú spawnery Blaze. V tejto dimenzii sa nedá spať v posteliach ak sa o to pokúsite tak Vám posteľ exploduje. Tento svet sa skladá z neterracku, glowstonu, lávy, netherbricku. Teleport sa dá spraviť z 10-tich kociek obsidiánu, no väčšinou sa vyskytuje portál z 12-tich kociek. Potom ľubovoľnú kocku zapálite. Tak sa dostenete do pekla.
[upraviť]Ender world
Do Ender worldu sa dá dostať pomocu Ender portalu, ktorý sa vyskytuje iba v Strongholdoch (je v nich tiež spawner silverfish). Ten sa aktivuje pomocou Eye of Ender. Tu sa nachádzajú Endermani a jedenEnder Drak, ktorý je aj konečným bossom hry. The End je vytvorený z Enderstone a Obsidianu. Ak sa chcete dostať z Ender Worldu musíte najprv zabiť Ender Draka. Po zabití draka sa pod ním objaví studňa, ktorou sa po skočení do nej ocitnete v Owerworlde.
[upraviť]Moby
V minecrafte sú moby (príšery), ktoré môžu hráčovi pomôcť alebo ublížiť. Je šesť druhov mobov
[upraviť]Pasívne
Hráč z nich môže získať rôzne suroviny ako napríklad jedlo, tieto moby nikdy nezaútočia na hráča a všetky sa spawnujú na zemi až na Squid (chobotnica), ktorá s spawnuje vo vode. Do tejto skupiny zapadajú: Pig (prasa), Cow (krava), Squid (chobotnica), Mooshroom (hríbová krava), Chicken (sliepka), Sheep (ovca), Villager (dedinčan).
[upraviť]Agresívne
Hráča napadnú ak je v dosahu. Cave Spider (jaskynný pavúk), Creeper, Skeleton (kostra), Spider (pavúk), Spider Jockeys (kostra jazdiaca na pavúkovi) a Zombie sa spawnujú v tme. Do tejto skupiny zapadajú: Cave Spider (jaskinný pavúk), Creeper, Skeleton (kostra), Spider (pavúk), Spider Jockeys (kostra jazdiaca na pavúkovi), Zombie, Ghast (duch), Magma cube (lávová kocka), Slime (sliz) aBlaze (ohnivák).
[upraviť]Neutrálne
Nezaútočia ak nebudú provokované (poškodené/udreté) Do tejto skupiny zapadajú: Zombie Pigman (nemrtvý prasačí muž), Enderman (zaútočí aj pri pohľade "z očí do očí"), Wolf (vlk) Iron Golem (železný golem ale iba piridzene naspawnovaný).
[upraviť]Užitočné
Tieto príšery môže hráč vycraftovať (vyrobiť), tieto príšery nikdi nezautočia na hráča. Do tejto skupiny zapadajú: Snowgolem (snehový golem/snehuliak) a vo verzí 1.2.3 irongolem (železný golem).
[upraviť]Boss
Tieto príšery majú zložitejší vzor útoku a pohybu, majú vysoký počet zdravia a spawnujú sa pojednom v jednom svete. Do tejto skupiny zapadá: Enderdragon (Ender drak) ktorý sa spawnuje len v End worlde.
[upraviť]Krotitelné
Do tejto skupiny dlhú dobu patril iba Wolf (vlk), ktorý tiež patrí do kategórie neutrálne. Proces krotenia u vlka je veľmi jednoduchý (narozdiel od Ocelota). Vlkovi sa jednoducho dá kosť a je skrotený (tiež záleží od hladu vlka, niekedy musíte obetovať viac kostí). U Ocelotov platí postup: držíte surovú rybu a nesmiete sa pohnúť. Je potrebné počkať kým k vám prídu a kliknúť na ocelota bez pohybu kurzora myši,ináč sa ocelot dá na útek.Po úspešnom skrotení sa ocelot náhodne premení na jednu z troch druhov mačiek.
Dúfam že sa vám tu bude páčiť a CRAFTUJTE snami.